GoKunming Forums

Nederlanders in Kunming

Niconanhai (30 posts) • 0

Hallo,

Ik las op GoKunming een vraag naar een duitse groep of bijeenkomst.
Ik vraag mij af of er veel Nederlanders in Kunming wonen, en of er behoefte is aan een soort bijeenkomst.
Zelf woon ik nog in Nederland, en breng 3 tot 4 maanden per jaar in Kunming door, maar wil vanaf 2015 permanent in Kunming gaan wonen.

M.Vr.Gr.

Nico

Silvio DaVinci (282 posts) • 0

Hoi Nico,

Ja, er zijn een aantal Nederlanders in Kunming.
Ik woon in Nieuw Zuid Kunming. We hebben onze eigen bar daar (Napa Valley Wine Bar) waar we binnenkort samenkomsten en bioscoop avonden starten voor de buitenlanders. Je bent altijd van harte welkom.

Met vriendelijke groeten,
Silvio

johannesjohannes (57 posts) • 0

Hallo nico

Ik ben joost de eigenaar van moondog bar.ik denk dat we elkaar al eens ontmoet hebben. Op het moment zijn er een paar Nederlandse studenten,maar dat zullen er als het nieuwe semester begint wel meer worden. Ook wonen er hier een tiental nederlanders die in de bloemensector werken
Koningdag wordt hier gevierd,maar bijeenkomsten zoals de Duitsers en de Fransen dat doen heb ik hier in 5 jaar tijd nog niet meegemaakt.

Niconanhai (30 posts) • 0

Hallo Joost en Silvio,

Inderdaad ben ik al eens in de Moondog geweest, was een gezellige drukte maar de gemiddelde gast was daar toch van een andere generatie dan ik zelf.
Is begrijpelijk als het in hoofdzaak studenten zijn die daar komen.
Maar ik zal zeker nog eens langs komen om een biertje te drinken en wat te kletsen.
Dan de Napa Valley Wine bar, die ken ik nog niet maar daar zullen we ook zeker langs gaan tijdens het volgend bezoek aan Kunming, a.s januari.

Tot dan

Nico

Silvio DaVinci (282 posts) • 0

Hoi Nico,

Dat klopt. Wij zijn net nieuw. Dit is onze 3e week dat de bar open is. (we zijn voornamelijk wijn importeur).
We hebben tot nu toe gasten van alle leeftijden.
De meeste buitenlanders hier zijn docent Engels aan taal-instituten en universiteiten. Vele van hen wonen hier met hun familie. Er zijn ook enkele gepensioneerden uit verscheidene landen.
De Chinese gasten zijn ook van alle leeftijden.

Als je rust zoekt (met familie bijvoorbeeld), dan hebben we op de 2e etage ook prive ruimtes met comfortabele stoelen en banken.
En we hebben buiten naast het meertje bankjes met tafeltjes.

Met vriendelijke groet,
Silvio

Related forum threads

Login to post